na správném pochopení a plnění vlastní role v týmu a na facilitaci roz–
voje týmu.
Při výcviku interkulturních kompetencí nelze tyto behaviorální kompe–
tence všechny důkladně procvičovat, to je spíše záležitostí např. výcviků
manažerských dovedností, ale existuje řada technik, které alespoň dané
téma otevřou a ukážou na možnosti dalšího rozvoje. 
Kompetence jsou dále členěny na podskupiny a ke každé z nich je vy–
pracováno několik technik, jak je rozvíjet či podporovat. Jedna technika
rozvíjí vždy více kompetencí.
Interkulturní kompetence ­ popis jednotlivých kategorií
Pro členění publikace a následně pro potřeby výcviku byly vytvořeny tři
základní kategorie, do kterých byly zařazeny klíčové kompetence. Je nutné
zdůraznit, že se jedná o teoretický model, některé dílčí kompetence spada–
jí i do dvou kategorií.
Tabulka č. 1 – Přehled interkulturních kompetencí
KOGNITIVNÍ KOMPETENCE
reálný pohled na sebe sama posilování sebereflexe
sebepojetí
kulturní identita uvědomit si vlastní „kulturní
závaží“ ­ kulturní já
uvědomit si vlastní kulturní
hodnoty, normy a tradice a jejich
význam pro svoji osobnost
poznatky o cizí kultuře získat poznatky o cizí kultuře
přiblížit se způsobu myšlení
v cizí kultuře
správně analyzovat chování
příslušníka cizí kultury
uvědomit si rozdíly mezi vlastní
a cizí kulturou
předcházení předsudkům,
stereotypům
tolerování odlišnosti
naučit se být „kulturně“
otevřený a tolerantní
posílit pozitivní postoj vůči cizím
kulturám
13
<< první stránka   < předchozí stránka   přejít  další stránka >   poslední stránka >>